اسد فولیک برای مو


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 69
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 13
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 24
:: بازدید ماه : 1017
:: بازدید سال : 2416
:: بازدید کلی : 11743

RSS

Powered By
loxblog.Com

womanbeauty

اسد فولیک برای مو
جمعه 26 دی 1399 ساعت 15:19 | بازدید : 441 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

اسید فولیک برای مو

اسید فولیک

اسیدفولیک یکی از انواع گروه ویتامین B است که در آب محلول است و اسید فولیک را می توان به طور طبیعی بدست آورد ، زیرا برخی از غذاها حاوی درصد بالایی از آن هستند مانند سبزیجات برگ دار ، میوه ها ، گوشت ها و حبوبات و اسید فولیک را می توان از طریق قرص دریافت کرد ، پس از مشورت با پزشک ، اسید فولیک فواید زیادی برای بدن ، پوست و مو دارد ، زیرا کارآیی خود را در حل برخی از مشکلات مو و خلاص شدن از شر آنها ثابت کرده است و این در این مقاله توضیح داده خواهد شد
 

می توانید از اینجا قرص ویتامین برای ریزش مو را پیدا کنید

فواید اسید فولیک برای مو

به درمان مشکل ریزش مو کمک می کند ، به خصوص برای خانم های بارداری که ریزش موی آشکاری دارند. [4] رشد مو را در مردان و زنان تحریک می کند و باعث طولانی تر و ضخیم تر شدن آنها می شود ، زیرا اسید فولیک روند تولید سلول های سالم و تقسیم آنها را تسریع می کند ، که منجر به بهبود رشد مو می شود.

[2] از ظهور سفیدی مو جلوگیری می کند ، بنابراین متخصصان بهداشت می گویند کمبود اسید فولیک منجر به سفید شدن مو می شود و توصیه می شود برای جلوگیری از سفیدی آن جبران شود.

[5] به درمان آلوپسی آره آتا کمک می کند و ثابت شده است که مصرف منظم اسید فولیک برای درمان آلوپسی آندروژنتیک در مردان بسیار موثر است. [2] موها را براق و سرزنده تر می کند. به این دلیل که حاوی چربی ها و ویتامین های لازم برای بهبود کیفیت مو است.

[4] مصرف بیوتین با اسیدفولیک به افزایش سرعت رشد مو کمک می کند ، زیرا نتایج پس از چند ماه استفاده شروع می شود ، زیرا قبل از مصرف مکمل های غذایی لازم است با پزشک مشورت کنید.

[2] مصرف روی با اسید فولیک به جلوگیری از ریزش مو و رشد مو کمک می کند ، زیرا لازم است قبل از مصرف این مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید. [2]

فواید اسید فولیک برای بدن

 

از برجسته ترین مزایای اسید فولیک برای بدن می توان به موارد زیر اشاره کرد: [6] از اختلالات قلبی جلوگیری می کند ، زیرا اسید فولیک علاوه بر کنترل سطح رسوبات کلسترول در قلب ، که باعث محافظت از قلب و عروق خونی در برابر اختلالات مختلف می شود ، با از بین بردن اسید آمینه (هموسیستئین) ، علت اصلی حملات قلبی ، عملکرد قلب را بهبود می بخشد. از سکته جلوگیری می کند ، زیرا میزان اسید آمینه (هموسیستئین) در بدن را کنترل می کند و یکی از دلایل اصلی سکته مغزی محسوب می شود که ممکن است گاهی کشنده باشد.

این احتمال ابتلا به سرطان ، از جمله سرطان دهانه رحم ، سرطان روده بزرگ و سرطان ریه را کاهش می دهد ، بنابراین پزشکان توصیه می کنند که آن را در رژیم غذایی به مقدار کافی دنبال کنید. از بروز نقایص مادرزادی در جنین جلوگیری می کند ، زیرا رژیم غذایی یک خانم باردار بدون اسید فولیک احتمال تولد نوزاد با نقایص مادرزادی را افزایش می دهد.

به عضله سازی ، حفظ بافت ماهیچه ای و رشد کمک می کند. علاوه بر تحریک تولید گلبول های قرمز در بدن ، سلول های بدن را تجدید کرده و سلول های آسیب دیده را ترمیم می کند. اسید فولیک به عنوان آنزیمی موثر عمل می کند که با ترکیب آنزیم های دیگر فعالیت های مهم و مطلوبی را در بدن انجام می دهد ، مانند سنتز DNA.

سطح هموگلوبین در بدن را بهبود می بخشد ، زیرا هموگلوبین عنصری اساسی است که به فرآیند انتقال اکسیژن به سلولها و اندامها کمک می کند تا عملکرد آنها به درستی انجام شود ، که این امر باعث افزایش انرژی در بدن و بهبود روند متابولیسم می شود. این بیماری اضطراب ، افسردگی ، اختلالات روحی و روانی را که بسیاری از مردم از آن رنج می برند درمان می کند.
دلایل کمبود اسید فولیک در بدن

از جمله دلایل اصلی که ممکن است منجر به کمبود اسید فولیک در بدن شود ، که به نوبه خود مو را تحت تأثیر قرار می دهد: [7] سو Mal تغذیه ، زیرا نخوردن غذاهای غنی از اسید فولیک باعث کمبود اسید فولیک در بدن می شود ، علاوه بر این پخت بیش از حد منجر به از بین رفتن بسیاری از ویتامین های غذاهای پخته می شود.

برخی از بیماری ها مانع فرآیند جذب در سیستم گوارش می شوند و باعث کمبود اسید فولیک می شوند و این بیماری ها عبارتند از: بیماری کرون و اختلالات گوارشی ، علاوه بر انواع خاصی از سرطان ، و مشکلات شدید کلیوی که نیاز به دیالیز دارند .

دلایل وراثتی ، چون جهش ژنتیکی موجود در برخی از افراد برای جلوگیری از روند تبدیل اسید فولیک به شکل قابل استفاده موثر است. عوارض جانبی برخی از داروها ، برخی از داروها وجود دارد که ممکن است هنگام مصرف آنها باعث کمبود اسید فولیک شود.

از جمله این داروها: فنی توئین ، تری مئوپریم-سولفامتوکسازول ، متوترکسات و سولفاسالازین است. مصرف زیاد الکل ، زیرا الکل در جذب اسیدفولیک اختلال ایجاد می کند و باعث می شود از طریق ادرار از بدن خارج شود.

عوارض جانبی هنگام مصرف مکمل های اسید فولیک

از جمله عوارض جانبی ممکن است هنگام مصرف اسید فولیک رخ دهد: [8] احساسات و علائم: لرز تنفس دشوار تورم صورت ، لب ها ، زبان یا گلو. حالت تهوع بی اشتهایی گازها احساس تلخی در دهان. خواب دشوار و آشفته.

نکات و اقدامات احتیاطی قبل از مصرف فولیک

اینها مهمترین اقدامات احتیاطی و نکاتی است که باید قبل از مصرف اسید فولیک رعایت کنید: [8] قبل از مصرف اسید فولیک باید با پزشک خود مشورت کنید و مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید یا شرایط زیر را دارید: بیماری کلیه یا دیالیز. کم خونی همولیتیک. کم خونی خطرناک . کم خونی که با آزمایشات آزمایشگاهی تشخیص داده می شود. اعتیاد به الکل عفونت




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: